4/5/6 mei Philips Island en Lakes Entrance

7 mei 2018 - Merimbula, Australië

4 mei

's Ochtends vroeg zijn we vertrokken op weg naar Philip Island. Hier komen bij zonsondergang de pinguïns uit de zee om over het strand richting hun holletjes in de duinen te wandelen ook wel pinguïnparade genoemd. Dit heeft 6 jaar geleden veel indruk gemaakt op Daniël en mij en daarom wilde we hier naar toe met de kinderen. Helaas was het een regenachtige dag en zag de weersvoorspelling er voor die avond niet goed uit. We besloten daarom een dagje langer te blijven en de avond de dag erna naar de pinguïnparade te gaan.

5 mei
Vanwege het slechte weer 4 mei hadden we een rustdag. Lekker uitslapen, naar het strand, Bram op een skelter rondrijden en Bram en Evi met waterpistolen spelen met de kinderen op de camping. Eind van de middag zijn we naar de pinguïn parade vertrokken. Rond 17.30 zaten we klaar op de daarvoor bestemde tribunes en dan is het nog ongeveer 45 minuten wachten.. . Spannend!! Maar dan roept Bram ineens enthousiast met grote ogen...mamma kijk daar komt een pinguïn en ja hoor daar komen de eerste pinguïns het land op en daarna volgen er velen. Als we er heel veel het water uit hebben zien komen over het strand, lopen we over de aangelegde paden terug naar het bezoekerscentrum. Tijdens deze wandeling zien en horen we heel veel pinguïns... We hebben ze van heel dichtbij kunnen zien en het heeft heel veel indruk op Bram en Evi en op ons gemaakt. Het blijft ongelofelijk indrukwekkend!!
De ranger vertelde tijdens de voorlichting dat je goed onder je auto/camper moest kijken voor je wegging om zeker te weten dat er niet een pinguïn onder lag. Dus Bram, Evi en ik (els) hebben dat gedaan... zie foto.

6 mei
We zijn vroeg opgestaan om op tijd te vertrekken naar Lakes Entrance.
Eenmaal op de camping aangekomen hadden we een prima plaats met voor het eerst een eigen badkamer met wc. Er zat ook een zwembad bij de camping maar helaas was het water veel te koud, maar gelukkig was er ook een speeltuintje waar Bram en Evi zich prima vermaakt hebben en 's avonds zijn we bij McDonalds gaan eten.