7/8/9/10 mei Merimbula en Sydney

11 mei 2018 - Sydney, Australië

7 mei

’s Ochtends vroeg zijn we vertrokken naar Merimbula. We waren eerst van plan tot Eden te gaan, maar iets verder lag Merimbula en daar leek een prachtige camping te liggen. Dus na lang gereden te hebben kwamen we aan bij de camping. Er was een speeltuintje, een springkussen, 3 zwembaden en een prachtig uitzicht op zee. We zijn ’s middags gelijk even gaan zwemmen, het was een beetje aan de frisse kant maar ook wel even lekker. ’s Avonds zijn we naar een dorpje in de buurt gereden om pizza’s te gaan halen en deze waren voortreffelijk, zie foto.

8 mei

We hebben besloten om een rustdag te houden op de camping in Merimbula. We hebben niet al te veel gedaan. De kinderen zijn om 10:00 uur al naar de KidsClub geweest. Daar hebben ze hun gezichten geschminkt en hebben ze kunnen spelen met speelgoed. Ze hebben zich daar ruim 1,5 uur vermaakt. Het was gelukkig erg rustig op de camping dus de vrouw die de kids vermaakte had alle tijd om rustig van alles met Bram en Evi te doen. Net voor de middag zijn we boodschappen gaan doen voor de BBQ en hebben wij “Els en Daniël” een lekkere kop koffie bij een bar aan water gedronken. Dit terwijl de kids fijn aan het spelen waren op een speeltoestel in de buurt.

Nadat we terug op de camping waren hebben ze nog even gespeeld met de net nieuw gekochte bal en de bellenblaas en zijn we daarna al snel gaan BBQ-en. Ze hebben op de meeste campsites een outdoor en indoor kitchen waar ook gas bbq’s staan die je vrij mag gebruiken. Enigste regel is, je laat het achter zoals je het gevonden hebt. (Schoon dus). We hebben in dit geval gebruikt gemaakt van de indoor kitchen omdat het hier ’s avonds nogal snel afkoelt en het behoorlijk waait. Los van de meeuwen die ons de vorige avond het leven zuur gemaakt hadden. Ik (Daniël) heb staan grillen op de bbq terwijl Els de groente en de drank verzorgt. Het was zo speciaal voor de kids dat ze geweldig genoten hebben van het eten.

9 mei

Dagje rijden naar Sydney. We hebben ongeveer 450 km voor de boeg en zijn dus ook al heel vroeg vertrokken. Geen ontbijt of koffie, wakker alles klaar maken voor vertrek en “on our way”.
We stoppen nog even bij een koffie tentje voor twee koffies on the go en weg zijn we. Planning is dat we er ongeveer 6 uurtjes over zouden doen. Nou het werden er 7. We zijn onderweg even gestopt voor een ontbijtje (broodjes in de camper) en we zijn nog even gestopt voor een sanitaire break. En voor de rest was een dag vol verschillende landschappen en vooral heel veel rijden.

Om een uur of 16:30 uur kwamen aan bij het huis van Michelle en Sandra en daar stond een heerlijke lasagne op ons te wachten. Echt super. Bram en Evi konden even los in de tuin en na het eten hebben ze nog samen met Leo en Lara in de woonkamer gespeeld.

Al snel (omdat iedereen moe was) heb ik de camper verplaatst van de straat van Michelle en Sandra (hele steile straat, en dat slaapt niet zo lekker in een camper) naar een mooi plekje net naast een bijgelegen parkje.

10 mei

Na het opstaan snel aangekleed en nog even terug naar Leo en Lara voordat Leo naar school moest. We hebben lekker ontbeten en zijn toen naar de Taronga Zoo vertrokken. De wel bekende dierentuin van Sydney. Gelegen aan de overkant van de Harbour Bridge en het Opera House in de heuvels uitkijkend over de haven van Sydney. Op advies van Michelle de camper geparkeerd in een straatje net achter het betaalde gedeelte en met een 3 min wandelen stonden we voor de entree van de dierentuin. We hebben als een van de eerste dingen de vogel show gezien. Evi en Bram waren bijzonder onder de indruk. Met name het laag overvliegen van een paar van de vogels. Na de vogelshow zijn we naar het nieuwe tijgerverblijf gegaan. Waar, op het moment dat Bram en Evi in een safari truck zaten, een van de tijgers bovenop de truck ging zitten. Dit heeft toch wel bijzonder veel indruk gemaakt, vooral bij Bram. Na de tijgers zijn we gelijk door gegaan naar de zeehonden show. En ook hier hebben de kinderen hun ogen uitgekeken. Het was af en toe een beetje lastig met het vertalen van de verhalen die verteld werden maar des al niet te min vonden ze het geweldig om de shows te zien. We hebben verder de hele dag in de dierentuin rondgelopen om op het einde (dierentuin loopt van boven naar beneden tegen een berg op) de kabelbaan terug omhoog te pakken. Deze begint helemaal onderaan bij het water en brengt je dan terug tot aan de ingang.

Hierna zijn we terug gegaan naar Michelle, Leo en Lara, waar we gelijk konden aansluiten bij het avondeten. Helaas moest Sandra werken.De kinderen zijn nog allemaal samen in bad geweest vlak voordat we weer verder gingen.

Omdat de camper om de twee dagen zeker aan de stoom moet hangen en omdat we het misschien toch iets veiliger vinden zijn we naar een camping gegaan. Om hier lekker te gaan dromen over alle dieren die we vandaag gezien hebben.

1. Jos:
    11 mei 2018
    Leuk om weer mee te mogen lezen met jullie trip!