11/12/13 mei Sydney en Blue Mountains

13 mei 2018 - Blue Mountains, Australië

11 mei

Daniël dacht dat het handig zou zijn, om i.p.v. met de trein, met de camper Sydney in te rijden en deze te parkeren bij het Centraal Station. Dit bleek echter geen goed idee.
Een camper van ongeveer 7,5 meter parkeren in het centrum van Sydney kan als onmogelijk beschouwd worden. Uiteindelijk hebben we in een buitenwijk een parkeerplaats gevonden en met de hoop dat we geen parkeerboete zou krijgen of weggesleept zouden worden zijn we Sydney ingegaan. We hebben kaartjes gekocht voor 2 dagen hop on/hop off bus, kaartjes voor een sightseeing boottocht van een uur en kaartjes voor de Sydney Tower. Als eerste stop zijn we uitgestapt bij het Opera House en de Harbour Bridge. Het Opera House herkende Bram meteen, aangezien hiervan een foto van bij ons thuis boven de bank hangt.
Vervolgens zijn we naar Darling Harbour gegaan, waar we heerlijk hebben rond gewandeld en pannenkoeken hebben gegeten. Voor de komende nacht hebben we heel luxe een hotelovernachting geboekt. 2 tweepersoonsbedden, heerlijk even genieten van deze luxe allemaal. Alleen was het voor Evi iets minder leuk, want die viel midden in de nacht uit bed.

12 mei

Gelukkig mochten we de camper bij het hotel laten staan voor 1 dag, dus zijn we met de trein Sydney ingegaan. Als eerste zijn we de boottocht gaan maken van een uur. Het weer was deze dag iets minder maar de boottocht was er niet minder om. Prachtig uitzicht op de stad en heel veel baaien gezien. Na flink uitgewaaid te zijn, zijn we naar de Sydney Tower gegaan ( de hoogste constructie van Australië en 309 meter hoog). Een ongelofelijk uitzicht over de stad!! Zie foto.

’s Avonds zijn we naar de Blue Mountains gereden zodat we 13 mei de hele dag de tijd hadden om de Blue Mountains te bekijken.

13 mei

Moederdag.
De dag begon met een prachtig versje van Bram en een zelfgemaakte ketting. Van Evi kreeg ik een zelfgemaakte theepot. Daarna hebben we een café opgezocht voor een heerlijk ontbijt.
Vervolgens zijn we naar Scenic World gegaan waar je op verschillende manieren de Blue Mountains kan beleven. Er was een grote gondel waarmee je naar de Thee Sisters kon, een treintje (wat heel stijl omlaag ging) waarmee je het dal in kon, een kabelbaan waarmee je weer terug naar boven kon en een wandeltocht door het dal.
Uit onze ervaringen van de vorige keer wisten we dat dit allemaal geweldig was.
Als 1ste zijn we met de gondel naar de Thee Sisters gegaan. Hier waaide het flink maar hebben we wel van het prachtige uitzicht genoten. Nadat we terug zijn gegaan met de gondel, zijn we met de trein het dal ingereden. Deze rit was ontzettend stijl en Bram en Evi vonden het allebei helemaal geweldig. We hebben een hele mooie route gewandeld van ongeveer 45 minuten en daarna zijn we met de kabelbaan terug naar boven gegaan.
Omdat het allemaal erg veel indruk op ze gemaakt had, waren ze allebei heel erg moe geworden.

1. Desiree:
    14 mei 2018
    Prachtige verhalen, belevenissen en pica’s so far. Geniet lekker!
  2. Jos:
    14 mei 2018