17/18/19 mei Brisbane en Tannum Sands

19 mei 2018 - Tannum Sands, Australië

17 mei
’s Morgens was iedereen al vroeg wakker, dus zijn we op tijd vertrokken. Ver hoefde we niet te rijden, want na ongeveer een uur waren we in Brisbane. Eerst zijn we naar de camping gereden om een plaats te reserveren. Nadat we dit gedaan hadden, zijn we met de camper naar het Koala Lone Pine Sanctuary gegaan. Een dierentuin met krokodillen, koala’s, kangoeroes en nog een aantal dieren.
Ook mocht je hier als volwassenen een koala vasthouden. Kinderen mochten dit helaas niet, maar ze mochten hem wel aaien en ermee op de foto. Ook was er een weide waar je kangoeroes kon voeren. Bram, maar vooral Evi vond dit helemaal geweldig. Sommige kangoeroes waren groter dan Evi maar voor geen enkele was ze bang en ze vertelde hele vertalen tegen hun.
Nadat we alle dieren gezien hadden zijn we met de camper terug gegaan naar de camping om onze camper neer te zetten en zijn we met de bus het centrum van Brisbane ingegaan.
Na een stukje centrum zijn we naar de South Bank gegaan, hier ligt een openbaar zwembad (dat was voor nu een beetje koud) maar er was ook een openbare speeltuin. Hier konden Bram en Evi lekker spelen. Eind van de middag hebben we daar in de buurt hamburgers gegeten. Daarna zijn we met de bus terug gegaan naar de camping.

18 mei
Het was Internationale museumdag dus konden we gratis naar The Workshops Railmuseum. Ook dit was een prachtig en erg interactief museum. Er stonden heel veel oude treinen maar je kon ook ervaren hoe het was om een trein te besturen. Bram sprong rond van enthousiasme en we hebben heel wat uren in het museum doorgebracht. De middag hebben we op de camping doorgebracht en ’s avonds zijn we met de bus in een Mall gaan eten.

19 mei 2018
Een reisdag. We hebben van ’s ochtends vroeg tot laat in de middag gereden: van Brisbane naar Tannum Sands. Toen we op de camping waren hebben Bram en Evi lekker kunnen rondrennen en ’s avonds hebben we in de campkitchen gebbqt.