14/15/16 mei Lake Macquirie, Newcastle, South West Rocks en Tweed Heads

17 mei 2018 - Brisbane, Australië

14 mei
Vanuit de Blue Mountains naar Lake Macquirie gereden. Rond de middag waren we al daar, zodat Bram en Evi lekker de hele middag op het springkussen en in de speeltuin konden spelen. Het is een camping aan het water met een prachtig uitzicht dus hebben we ook nog een stuk langs het water gewandeld.

15 mei
Vanuit Lake Macquirie, eerst naar Newcastle gereden waar we naar het Newcastle museum zijn geweest. Een erg leuk en leerzaam museum met ook een heel leuk gedeelte voor kinderen. Ook was er een show waarin  ze laten zien hoe staal wordt gemaakt. En niet te geloven maar ook nog gratis. Vervolgens zijn we doorgereden naar South West Rocks. Hier kwamen we eind van de middag aan, toch hebben Daan en de kinderen het zwembad nog uitgeprobeerd. Er was een sjiek piratenschip en verschillende glijbanen voor kinderen, maar het water bleek heel erg koud.
Dit is wel de 1ste camping waar ook kangoeroes zijn. Ze staan gewoon tussen de campers en caravans te eten. Bram en Evi vonden het prachtig dat ze op onze camping stonden, zie foto.

16 mei
We zijn 's ochtends vroeg vertrokken naar Tweed Heads. Rond 14.00u kwamen we aan op de camping. Hier bleek een waterpark, een speeltuin voor kleine kinderen en een speeltuin voor grotere kinderen te zijn. Daarnaast was er ook een hele mooie keuken waar je gebruik van kon maken. Natuurlijk hebben we ons meteen omgekleed en zijn we naar het waterpark gegaan, zie foto's. Wat een succes! Na nog wat tijd te hebben doorgebracht op de camping, zijn we pizza's gaan halen en hebben we die op de camping opgegeten.